Bir firmanın marka olabilmesine
giden süreçte kendisini bekleyen pek çok adım bulunmaktadır. Bunlar doğru hedef
kitle seçimi, etkin pazarlama stratejileri, uygun reklam ve tanıtım
faaliyetleri, etkili bir kimlik oluşturma, sorunlara yönelik değişime ve
gelişime açık çözüm önerileri olarak sayılabilir. Sektörel manada öne çıkmak
isteyen bir firmanın bunun sonunda bir marka olabilmesi için; reklam ve tanıtım
faaliyetlerine gerekli ve yeterli yatırım yapılmalıdır. Bu şekilde uygun ve
yeterli miktarda yapılan yatırım, markayı daha bilinir hale getirip sadık
müşteri sayısını arttırır. Böylece marka toplumun tüm kesimlerince bilinir ve
aranır hale gelir. Markanızı tanıtın
denildiğinde marka temsilcilerinden ziyade müşteriler tarafından tanıtılan bir
marka kimliği kazanılır. Böylelikle herhangi bir ücret ödenilmeden tavsiye
yoluyla reklam faaliyetleri gerçekleştirilmiş olur.
Markanızı tanıtın faaliyeti markanın etkin ve
verimli bir şekilde müşterilere anlatılma ve tanıtılma yoludur. Markanın etkin
olduğu ve aktif bir şekilde yer aldığı organizasyonlar seçilmeli ve bunlar ön
plana çıkarılarak reklam ve tanıtım yapılmalıdır. Böylece marka kuvvetli
yönleriyle sektörde kendine kalıcı bir yer edinir.
Yorumlar
Yorum Gönder